El model d’èxit de la versió digital de The Guardian

Analitzem les característiques més rellevants del portal del diari britànic

El diari anglès The Guardian, tant la seva versió digital com la seva versió escrita, se situa entre els diaris de referència d’Anglaterra per la seva seriositat i qualitat periodística, i entre els tres diaris digitals més llegits a Anglaterra el passat 2013. The Guardian pertany a l’empresa periodística The Guardian Media Group, està dirigit per Alan Rusbridger i té la seva seu a Londres.

El diari digital The Guardian disposa de tres versions diferents, l’original anglesa, a la qual se li han afegit més tard les versions americana i australiana. Cada versió té una pàgina inicial diferenciada de les altres, tot i que les tres comparteixen la resta de web, ja que les seccions restants són les mateixes per les tres edicions.

L’any 1995 l’empresa propietària del diari apostava pel llançament de l’edició digital, però no va ser fins al 1999 que la pàgina web es va obrir al públic en general i va oferir notícies il·limitades (Guardian Unlimited, i l’any 2005 va guanyar el 9é premi anual de Webby Awards a la categoria “millor diari”). Des de llavors la seva trajectòria periodística com a diari digital ha augmentat i s’ha vist guardonada amb diversos premis pel disseny de la seva web com per exemple el premi US Eppy Awards al millor disseny per diaris digitals (any 2000) o el premi al millor diari digital de Newspaper Society Awards.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Anàlisi

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s