L’estratègia comunicativa de clarin.com

 Foto 2Accessibilitat, dinamisme i senzillesa són els adjectius vertebradors de l’estratègia comunicativa de Clarin.com. El portal acompleix la presència dels sis elements multimèdia -text, àudio, imatges, vídeo, animacions i interactivitat- i els entrellaça contínuament en el portal.

Els continguts de l’espai web són actualitzats regularment seguint una estructura uniforme que combina la presència de text amb elements interactius que solen ser imatges, vídeos o gràfics il·lustratius de les notícies. Clarin.com tracta especialment l’ús d’hipertext, que permet a l’usuari la possibilitat de moure’s per dins d’un text i cap a textos diferents per mitjà de paraules clau –vinculades a etiquetes, notícies relacionades o seccions com “el més llegit de tot clarin.com”-.

Foto 4

Els usuaris lectors, al seu torn, poden enviar comentaris a les notícies, votar-les i recomanar-les –sempre que estiguin registrats a la web-. Així mateix, Clarin.com disposa de mecanismes digitals per compartir els seus continguts, com Facebook, Twitter, Pinterest, Google +, RSS, Kindl, Linkedin, Meneame i Tumblr, que també poden ser usats pels lectors per compartir i difondre la informació del portal.

 D’altra banda, la participació dels lectors pot incidir més el mitjà gràcies a les diverses enquestes que proposa el diari i a les seccions com “Clasificados” o “Cartas de Lectores”, que permeten alhora un contacte directe amb la redacció del diari. També fan una forta aposta pel contingut audiovisual, des del seu propi canal online, ClarinWebTV .

Foto 5Tot i això, l’element més rellevant és la possibilitat d’allotjar blogs propis dels lectors al portal, mitjançant l’eina We Blogs Clarin. Clarin.com enllaça aquests blogs i crea llistes d’últimes publicacions, anuncia els darrers blogs creats, destaca els blogs més rellevants, etc. iniciant un contacte directe entre el mitjà i la ciutadania.

Per últim, no hem d’oblidar la possibilitat de cercar continguts que no formin part de l’agenda actual. Clarin.com ofereix un arxiu on es pot buscar per secció, per data i per any, les edicions antigues del diari, totes elles disponibles a partir de l’agost de 1997.

Anuncios

2 comentarios

de | febrero 12, 2014 · 3:02 pm

2 Respuestas a “L’estratègia comunicativa de clarin.com

  1. Pingback: Clarin.com, un portal digital de referència | L'Observador Digital

  2. Pingback: Senzillesa en blanc i vermell | L'Observador Digital

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s