El savoir-faire del disseny

Aparença de Le Figaro

Aparença de Le Figaro

Simplicitat i claredat defineixen la pàgina web de Le Figaro. Amb el redisseny del novembre de 2013, es modernitza el homepage i s’emfatitza la jerarquització informativa. Donant prioritat a les informacions d’última hora, el diari guanya flexibilitat per modificar la seva aparença i adaptar-la a les necessitats periodístiques.

La portada de Lemonde.fr

La portada de Lemonde.fr

Le Monde s’ha revolucionat des del 2012  vol oferir les claus de l’actualitat, l’anàlisi i la jerarquització, renunciant a l’exhaustivitat, però no al plaer de llegir. Des de llavors no es pot accedir gratuïtament als articles del diari de paper a través de Lemonde.fr sinó que cal estar registrat. Aquesta decisió l’acosta al model de The Times, Le Figaro o El Mundo que han optat pels models híbrids de pagament a través de les versions web per donar valor al contingut publicat en paper i protegir-se del canibalisme de continguts. Lemonde.fr s’ocupa de l’actualització informativa i el debat interactiu que fa arribar a Pcs, iPhones i Ipads.

La seva pàgina d’inici s’aguanta sobre tres columnes on sempre preval l’orientació mitjana-vertical. A la dreta apareixen en una columna més estreta les últimes notícies publicades i les més compartides, la publicitat, els blogs de cadascuna de les seccions i els llistats d’ofertes immobiliàries i laborals. Els elements de la pàgina queden separats per algun filet però sobretot es fa servir el blanc. La resta de la pàgina, el costat esquerre i la major part de la pantalla l’ocupen les notícies més recents en format resum on predominen els elements multimèdia.

En canvi, Lefigaro.fr s’estructura en dues columnes desiguals i busca l’horitzontalitat de la pàgina. A l’esquerra en una columna més ampla apareixen els continguts publicats que se separen amb filets mentre que la dreta s’omple de llistats que resumeixen les notícies més vistes, les més recents, anomena les opinions, els abonaments… i el patrocini de les publicitats.

Els menús desplegables caracteritzen la navegació de Le Figaro

Els menús desplegables caracteritzen la navegació de Le Figaro

El sistema de navegació és el tret distintiu de Le Figaro que facilita accedir a qualsevol lloc de la web. Hi ha dos menús horitzontals: el principal destaca les seccions més importants i juga amb diversos colors. Així, Actualité i Culture són de color blau, Economie té la capçalera vermella, Sport i Madame utilitzen el negre, el lila s’aplica a la secció Lifestyle i el daurat identifica els continguts de l’Édition abonnés. Es tracta d’un menú desplegable amb què cada secció diferencia els seus apartats, els últims articles i els serveis alterns que ofereix. L’altre menú, fix i sense color, se situa a la part superior i inclou la resta de seccions.

Els tres menús de Lemonde.fr

Els tres menús de la homepage de Lemonde.fr

Le Monde té un sistema de navegació elegant i vistós, amb tres menús. La barra del menú central és prima i clara, cada secció amb el seu toc de color distintiu encapçalada per l’icona de la pàgina d’inici guien al lector per la web sense entrebancs. A la part superior trobem un menú molt general on figuren els serveis de Le Monde (la seva botiga, les ofertes laborals…), els mitjans amb qui té algun tipus d’acord i la possibilitat d’abonar-se al mitjà. El tercer menú, de color vermell, indexa els fets actuals de continuïtat.

El principi de la llegibilitat marca la composició dels textos de Le Figaro i Le Monde. Sobre un fons blanc o gris clar, el blau és el color corporatiu de cadascun dels diaris que s’utilitza en el titulars i en els enllaços que s’integren al bloc de text. A Le Figaro, la tipografia de pal sec permet una lectura fàcil i ràpida que es combina amb el blanc per evitar la fatiga visual. Mentre que a Le Monde predomina la tipografia romana ja que és un mitjà tradicional però que s’ha sabut adaptar als nous temps a través de les fotografies i els vídeos que fan més amena la lectura. D’aquesta manera, la presentació d’ambdós és polida i entenedora, d’acord amb les últimes tendències en disseny digital.

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Anàlisi

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s