‘Il design’ com a element comú

Tipografia

Difereix bastant el periodisme italià de l’espanyol, principalment a l’hora de titular les peces informatives. Aquesta divergència acaba afectant al disseny dels portals web dels diaris. És freqüent que els titulars estiguin subratllats i, en ocasions, marcats en groc o escrits en color en els mitjans digitals italians de premsa.

Imatge del homepage de La Repubblica, on el blau és el color editorial

Imatge del homepage de La Repubblica, on el blau és el color editorial

La Repubblica utilitza el color blau per indicar que els enllaços porten l’usuari a visualitzar un determinat material audiovisual, ja siguin fotos o videos. També remarca links amb material audiovisual o interactiu en groc.

Il Corriere, per contra, fa servir amb el mateix objectiu el color vermell i, a més, subratllat. També usa aquest color quan l’enllaç relacionat és l’editorial del dia o una de les enquestes del mitjà.

oooooo
 
Estructuració

D’altra banda, l’organització i la presentació de les informacions dels dos diaris és gairebé idèntica. En primer lloc i com a tots els mitjans, hi trobem una o dues notícies principals. A mesura que es baixa, però, l’estructura dels diaris es divideix en tre columnes.

  • A la primera començant des de l’esquerra hi trobem la resta de notícies del dia.
  • La segona, més estreta, els dos mitjans analitzats l’utilitzen de manera un pèl diferent. Il Corriere della Sera reporta en un petit requadre les notícies d’última hora en primer lloc i, seguidament, s’hi posicionen les anomenades soft news. La Repubblica, per contra, fa servir aquest espai per publicar continguts de RepubblicaTV primerament i fa visibles les principals notícies de cada secció en segon lloc.
  • En la tercera i última columna, Il Corriere hi insereix l’enllaç a la seva televisió, els articles d’opinió i certs blocs relacionats amb la pàgina. La Repubblica, per contra, ocupa aquest sector dret de la pantalla amb material exclusivament audiovisual referent sobretot a l’àmbit de les soft news.

A les captures de pantalla que segueixen aquestes línies, notem l’esmentada divisió en tres columnes dels portals analitzats.

Captura de pantalla de la pàgina principal de La Repubblica, amb les tres columnes diferenciades

Aspecte de la pàgina principal de La Repubblica

Imatge del portal web de Il Corriere della Sera

Imatge del portal web de Il Corriere della Ser

Anuncios

2 comentarios

Archivado bajo Anàlisi, Itàlia

2 Respuestas a “‘Il design’ com a element comú

  1. Pingback: Il Corriere marca l’excepció en la navegabilitat dels diaris italians | L'Observador Digital

  2. Pingback: Un ràpid cop d’ull a Itàlia | L'Observador Digital

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s