Archivo de la etiqueta: Xina

Les xarxes socials inciten a la creació de mitjans independents a la Xina

Ying Chan “mentre el govern continuï frenant l'expressió, els periodistes i el públic buscaran noves maneres intel·ligent per continuar expressant-se”// TheTyee.ca.

Ying Chan// Font: TheTyee.ca.

Ying Chan alerta que a Xina els periodistes i editors són empresonats per dir la veritat. De moment hi ha 32 comunicadors tancats pel govern xinés segons el Comitè de Protecció dels periodistes.

 El periodista afirma que Xina “ja és un super poder digital”, ja que a finals del 2013 hi havia 618 milions d’usuaris a la xarxa, més del 45% de la població. A més de 500 milions d’internautes que utilitzen les xarxes socials des dels seus dispositius android. Sigue leyendo

Anuncios

Deja un comentario

Archivado bajo Actualitat, Resta del món

The Wall Street Journal canvia l’equip editorial de la versió xinesa

Capçalera de la versió xinesa de Wall Street  Journal

Capçalera de la versió xinesa de Wall Street Journal

El diari nord americà, The Wall Street Journal, ha anunciat importants renovacions en l’equip editorial del mitjà digital a la Xina, cn.wsj.com. Després de quasi dos mesos amb la pàgina web bloquejada, a principis de gener el govern xinès va autoritzar-ne l’accés de nou. Tot i això, el lloc web internacional del mitjà va romandre sempre operatiu per als usuaris.

L’editor gerent de Wall Street Journal, Gerard Baker, ha emès un comunicat (14.02.2014), on s’informa de l’ascens de la periodista Li Yuan  a editora de la versió xinesa del mitjà. Des d’aquest s’ha ressaltat la voluntat de mantenir “la reputació de transparència en un context difícil.” 

The Wall Street Journal no ha estat l’únic rotatiu que ha vetat el govern del gegant asiàtic. De manera simultània, l’edició de Reuters també va ser bloquejada. Actualment, tant El País com The Guardian segueixen inaccessibles per als usuaris xinesos. 

Deja un comentario

Archivado bajo Resta del món

El Govern xinès bloqueja l’edició digital d’EL PAÍS

El rotatiu revela en una investigació que l’elit comunista manté societats ocultes en paradisos fiscals

Segons EL PAÍS el  Govern xinès ha censurat l’edició digital del diari en aquest territori per tal d’amagar la investigació que demostra que familiars directes dels màxims dirigents, empreses estatals i  membres de l’Assemblea Popular posseeixen societats fosques en paradisos fiscals. Sigue leyendo

1 comentario

Archivado bajo Actualitat, Catalunya i Espanya, Europa, Resta del món